Testování sedadel odhalilo potřebné vylepšení


Dne:09.03.2009 | autor: Kamil Štajgl

Datum nehody: neuvedeno, dopravní nehody dnes

Od loňského roku sleduje Euro NCAP whiplash také kategorii zaměřenou na bezpečnost sedadel. Až 80% sedadel potřebuje zlepšení a to byl hlavní důvod, proč se na tuto kategorii bylo potřeba zaměřit. Od letošního roku bude mít vliv na celkové hodnocení bezpečnosti automobilu také bezpečnost sedadel.
Ke zkouškám sedadel a se používá speciální furgurína, která umožňuje vyhodnotit zatížení krční páteře. Sedadlo je včetně kompletního příslušenství upevněno na speciální kolejnici. Během zkoušky má firgurína zapnutý bezpečnostní pás. Z prvních výsledků je jisté, že pro dobrý výsledek není potřeba investovat do aktivních opěrek. Volvo XC60, které se v testu umístilo nejlépe, dokáže být nejlepším i s jednodušší, optimalizovanou konstrukcí. Na posledních třech místech v hodnocení se umístila vozidla Suzuki Splash, Peugeot 308CC, Daihatsu Terios. Posledně jmenovaný vůz ukázal při testech model sedadla, který špatně chrání krční páteř při nízkých intenzitách nárazu zezadu, ale naopak při větších nárazech fungují vcelku průměrně.

Kompletní článek o testu sedadel naleznete ZDE

Zdroj: www.auto.cz , NCAP

Portál Chcižít.cz je na Facebooku - děkujeme za podporu!
Klikněte na To se mi líbí

Líbí se vám portál Chcižít.cz? Podpořte nás kliknutím na tlačítko To se mi líbí dole.


Rady a tipy

Podhuštěné pneumatiky

Věděli jste, že podhuštěné pneumatiky se mohou zahřát až na teplotu 80°C? Pokud máte správně nahuštěnou pneumatiku, můžete si všimnou, že po zastavení je na…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
© Chcižít.cz | 2000 - 2024 | Vyrobil INET-SERVIS.CZ Kontakt | Nastavení cookies