Dopravní nehoda - Bezpečnost před 50. lety a dnes

1
Kraj: Neznámý
Obec:
Datum nehody:
Zveřejněno: 08.10.2009
Kategorie: Prevence, reklama

Americká organizace IIHS letos slaví 50 let od svého založení. U této příležitosti provedla nárazovou zkoušku Chevroletu Malibu z roku 2009 a Bel Air z roku 1959, aby ilustrovala, jak za tuto dobu pokročila bezpečnost osobních aut. Na čelní kolizi dvou Chevroletů, které dělí 50 let, IIHS demonstruje, jak se za dobu její existence změnila pasivní bezpečnost osobních aut. Zatímco u nového Malibu zůstává tvar kabiny stabilní a většinu nárazu pohlcuje přední deformační zóna, u Bel Air dochází ke kolapsu celé přední části karoserie až po B sloupek. 50 let staré auto samozřejmě není vybaveno airbagy ani bezpečnostními pásy, riziko smrtelných zranění představuje především deformace střechy, posun palubní desky do interiéru a střet volantu s hlavou řidiče. Takže ti, kteří tu tlachají nesmysl typu, že bezpečnost vozů nikam nepokročila, se mohou podívat, že pokročila a hodně.

Příspěvek zaslal: Foli



Nahlásit jako nefunkční:
 

Nejnovější videa z nehod

Černé ovce na silnici
Zavinili jste vážnou či smrtelnou dopravní nehodu a snažíte se s tím vyrovnat? Nebo jste se vy nebo někdo z vašich blízkých stal obětí vážné dopravní nehody nebo vám po ní zůstaly vážné zdravotní následky a vy se s tím učíte žít? Prosím, ozvěte se. Právě vaše příběhy hledáme pro pořad České televize Černé ovce na silnici. Stačí napsat na mail cerneovce@chcizit.cz.

Diskuze ke článku - Bezpečnost před 50. lety a dnes

vložit nový
Příspěvky staré:
Jméno: Iceman (10.10.2009)
Dancall
Jak zvlastne, ze sem Dancall nic nenapise :) ... asi by to chcelo crash test Fabia vs. S120.
Jméno: Foli (10.10.2009)
RE: Dancall
hehe, Dancall asi přemejšlí, jak to zase vyvracet. Ani bych se nedivil, kdyby napsal, že tyto testy jsou záměrně zmanipulované, aby si lidé kupovali nová auta
Jméno: DANCALL (11.10.2009)
RE: Dancall
Ano jsou zmanipulované: proč lo nezkusily celejma předkama? a to auto bylo určitě rezaté protože pěkné by možná mělo vyšší hodnotu než ten stříbrnej houmles když je to veterán.
Jméno: Foli (11.10.2009)
RE: Dancall
Dancall, ty jsi fakt blb všech blbů. Auta narazila proti sobě stejným přesažením a stejnou ryachlostí. Toto jsou nezpochybnitelné testy. Prostě doba jde dál. Je potřeba si sundat komunistický brejle, přestat závidět a psát normálně. Ne sem tahat plechovky typu škoda 105 nebo tata Nano, jak jsou bezvadná vozidla. Jsi pro smích všem tady, tak se vzpamatuj.
Jméno: baatar (11.10.2009)
RE: Dancall
to mas pravdu, to stare auto co tam rozbili melo urcite vetsi hodnotu nez to nove...ovsem ne proto,ze by bylo skvele, bezpecne atd,ale protoze to byl veteran a uz se nevyrabi.
Myslim,ze 90% celnich srazek neni vedena presne cumak na cumak ale bokem, tedy verna simulace realu. Ostatne, myslis,ze kdyby se srazili primo cumak na cumak tak ze by to ten stary rozdejchal lepe? Jestli ano tak ti neverim ze mas ridicak a jezdis jeste asi s trikolkou. Ano, pravdepodobne to stare bylo zrezle...a ukaz mi stare auto ktere neni, treba tu skodovku. Najdi mi bezneho cloveka co s ni jezdi a nema ji orezlou(tech par nadsencu co stravi v garazi leta a piplaji si svoji skodovenku to je jina...) i v tom se skryva jejich nebezpeci, ono kdyz narazis do stromu v 70kmh, zepredu ti priputuje az k radici pace kmen a zezadu utrzeny motor tak budes mluvit jinak.
Jméno: DANCALL (11.10.2009)
RE: Dancall
Tyhle ameriky mají rámovou konstrukci a navíc ta deformační zona ve předu i v zadu není zrovna malá co se týče koroze tak od toho jsou STK.
Jméno: Iceman (12.10.2009)
RE: Dancall
No vidis a inteligentni imperialisticki vedci, designeri a inzinieri prisli na to, ze ramova konstrukce neni tak dobra, sadli za pocitac, vypocitali fyziku narazu a deformacne zony v snahe ochranit posadku auta a vyslo z toho modernejsie a lepsie auto. To je vyvoj.
Jméno: DANCALL (12.10.2009)
RE: Dancall
Páni Komunisté v NDR moc dobře věděli co dělají chtěl bych vidět srážku W353 a VW Golf I a vyděl bis vývoj. Rámovka prostě vydrží víc proč by ji asi používaly terénáky a nákladáky?
Jméno: Foli (12.10.2009)
RE: Dancall
Dancall, nevím co tu meleš o korozi, když se jednalo o vůz přímo z muzea Chevroletu. Stačí se jen pořádně podívat na video a je vidět, že interiér je jako nový, to samé chromované nárazníky, kola a podobně. Po korozi Ani náznak. Lžeš tu sám tobě a nechápu, proč hloupě závidíš, že má někdo na moderní, bezpečný a ekologický vůz. A jestli tu chceš tvrdit, že rámová konstrukce je bezpečná, tak není. Odkazoval jsi tu na džípy, jenže nové džípy tuto konstrukci už nemají kvůli tomu, že s rámovou nesplňovali nárazové testy.
Jméno: CzechDave (26.10.2009)
RE: Dancall
Ten BelAir zcela určitě zkorodovaný nebyl, ale zapomínáme tu vzít v úvahu únavu materiálu. Přece jen padesát let staré nosníky rámu a plechy karoserie nebudou mít takovou odolnost proti deformaci, jako materiál zánovního auta. Srdce mi krvácí, když vidím krásného veterána takhle zničeného. Tento test byl naprosto zbytečný, protože tomu, kdo má všech pět pohromadě, je pokrok v pasivní i aktivní bezpečnosti aut naprosto zřejmý.
Konečně, je každého věc, jakým jezdí vozem. Pokud je ten vůz údajně nebezpečný, je to jen a jen věc jeho majitele, nikoliv těch ostatních. Oni se taky do vás neserou a nenařizují vám, jak máte žít a co dělat.
Jméno: baatar (12.10.2009)
RE: Dancall
Dancalle, podivej se na toto a rekni mi, ze 105 je bezpecne auto...jsi k smichu.
http://www.diopan.cz/citroenbx/Besip/craschtest_skoda120/craschtest_skoda120.htm

Stejne tak mi ukaz jakekoliv auto vyroby 2000 a pozdeji(takove auto si muze v dnesni dobe dovolit kazdy, ktery alespon trochu pracuje), kde by pri narazu do zdi v rychlosti 45kmh zemrela cela posadka.
Jméno: DANCALL (12.10.2009)
RE: Dancall
Vážně? je vidět že o ekonomii ČR víte ůplné hov.. protože je spousta lidí kteří tak tak dokáží udržet při životě svojí rozpadající Š120 když ktomu přičtu třeba hypotéku malé děti žena na matěřské manžel nezaměstnaný a do toho ještě krize tak bych chtěl vidět toho blázna jak si kupuje nějakou ojetinu třeba i za 10 000 Kč takže nejdřív si pořádně pročtěte aktuální situaci spousty lidí: hromadné propouštění které bude pokračovat do 2011 a bude hůř aktuální stav je přes 500 000 nezaměstnaných a břibývají český průmysl je na kolenou ekonomika se propadá víc než se čekalo no prostě SENZACE jen at se krize činí držím ji palce takže spousta lidí si koupí Srp a Kladivo a budou vysekávat Š120 z kopřiv a vyklepávat plechy a budou ráááádi že vůdec neco mají cha cha cha.
Jméno: Foli (12.10.2009)
RE: Dancall
Dancalle, dej si sprchu, neumíš ani česky a chceš psát o ekonomice. Zatím vše co jsi napsal byla hovadina a nesmysl
Jméno: Iceman (13.10.2009)
RE: Dancall
Dancalle, mam hypoteku, dve male deti a zenu na materskej a pred domom mondeo. Staci sa lepsie ucit :)
Jméno: baatar (13.10.2009)
RE: Dancall
Presne tak. Svadet to ze nemam penize na spolecnost a ty ktere se maji lepe umi kazdy,ale zamakat to umi malokdo.
Co se tyce toho testku Skodovenky - nechtel jsem tim ukazat,ze by byla nejaka horsi nez jakekoliv jine auto te doby - dopadly by vsechny priblizne stejne, ovsem moderni auto by dopadlo mnohem lepe.
takze pro Dancalla: vyndej srp a kladivo, vyklepej si svoji skodovku a vyraz s ni do Ruska a jeste lepe do KLDR, tam se, podle tebe, budes mit uplne nejlepe.
Jméno: Iceman (13.10.2009)
RE: Dancall
JJ, bolo to proste auto poplatne dobe svojho vzniku. Je teda pravdou i to, ze uz ho mohli poslat predsadene aspon tymi 40% kapoty, potom by sa to dalo aspon ako tak provnat s EURO NCAP - co berem ze je to skoda, ked uz mali nejaky exemplar na testy, znovu to uz asi nezopakuju.
Jméno: Iceman (13.10.2009)
RE: Dancall
Mozno by stacilo, vramci Crash testu novej Fabie, nahradit deformovatelny barieru starou S120 :) Dancall by sa moc divil, keby sa fabia zastavila o ridice skodovky.
Jméno: Iceman (13.10.2009)
RE: Dancall
Baatare - toto video tu zase nevytahuj. Uz sa tu pretriasalo na 100x. Je to proste auto designovane niekde koncom 70 rokov, poslane do betonu v 48 km/h pri 20% prekryti predku. Proste cele auto zastavil jeden blatnik. Vezmi akekolvek ine auto tej doby a udelej to same - skonci rovnako. Ano, dnes su skodovky nebezpecne pre posadku, mali by z ciest zmiznut ale to neznamena ze v tej dobe nesplnovali bezpecnostne predpisy alebo pokulhavali za zapadnymi autami.
Jméno: CzechDave (26.10.2009)
RE: Dancall
A proč by měly škodovky zmiznout z cest? Kde berete právo nařizovat někomu, s čím má jezdit? Jestli jsou nebezpečné nebo ne, to je ksakru věc těch, kdo v takových autech jezdí, nikoliv Vaše! Kdybych se Vám začal montovat do života a zakazovat tohle a támhleto, to byste držkoval.
Tyhle lidi, co by pořád jako za komančů nařizovali, co mají jiní dělat, ty vážně miluju.
Jméno: Iceman (27.10.2009)
RE: Dancall
Je to vec osobnych preferencii. Az bude na jednej strane ulice nejaka firma spravovat barak a hrozi tam riziko ze mi na hlavu neco spadne pujdu radsi po druhe strane, kde nic take nehrozi. Preto ak mam moznost sedlat auto ktore ma vysiu pasivnu bezpecnost, preco to neurobit, zvlast ak vozim to najcennejsie co mam, zdravie a zivoty svojej rodiny.
Jméno: Iceman (27.10.2009)
RE: Dancall
A nikomu nic nezakazujem, pouzil som podmienovaci sposob "mali by".
Jméno: Mikes (27.10.2009)
RE: Dancall
No tak hoši nehádejte se :). Taky jsem pro, aby tato auta zmizela, protože ve většině případů vytváří kolony. Ale zas na druhou stranu, kdyř jich tu bude víc, tak vím, že při střetu s těmito auty se předek mého auta ponoří do "polštářku". Tak jen člověk si musí ujasnit preference. Ale pořád lepší stará auta, než deb*lové v nových autech jak kráva, spíš jak 2 krávy.
Jméno: DANCALL (28.10.2009)
RE: Dancall
Hele blbe kolony se vytváří při nehodách moderních rychlích aut a to v obou směrech kdy je provoz zastaven třeba na několik hodin a za škodovkou jej tvoří opět nepřizpůsobiví řidiči jako ten v té vínové fabii...
Jméno: Mikes (28.10.2009)
RE: Dancall
K tomu už se nijak vyjadřovat nebudu. Mělo by se tu diskutovat o daném videu a ne o nějakých subjektivních názorech.
Jméno: hedgehog (22.10.2009)
..
a stejně bych si vybral bel air..

Pro vložení fotek z autonehody do systému, prosím, použijte tento formulář.

Uživatel: nepřihlášen
přihlásit | zaregistrovat

Jsme na facebooku

Doporučujeme

Levná alu kola
Alu kola, elektrony, litá kola, hliníková kola.
Povinné ručení
Kalkulačka, povinné ručení porovnání všech pojišťoven v ČR.
Autopůjčovna Praha
KV car - autopůjčovna Praha. Vozy značky Škoda, VW, Audi.
Horská a Dětská kola
Vyberte si horské či dětské kolo v e-shopu či Pražské prodejně

Nová videa

Z diskuze

88 bych zase nechápala já=) 87 je ročník narození. zobrazit

Souhlasim, cloveka mrzi kdyz vidi robiti snu :) zobrazit

Docela mě překvapilo, že neměl nikdo šanci na přežití,ani na zadním sedadle,ikdyž ráno to… zobrazit

tu posledni vetu jsem nepochopil. co tim chtel autor rict? zobrazit

To je taky dost možný.... zobrazit

Anketa

Uvítali byste v osobních vozidlech černou skříňku?

65.5 % 65.5 %|36
5.5 % 5.5 %|3
29.1 % 29.1 %|16
Najdete nás na facebooku
stránky vyrobil | autorská práva a ochrana osobních údajů |