Dopravní nehoda - Vážná autonehoda

2
Kraj: Neznámý
Obec: Kopřivnice
Datum nehody: 12.03.2009
Zveřejněno: 20.05.2010
Kategorie: Srážka - chodec nebo zvěř

K dalšímu vážnému střetu chodce s autem došlo minulou středu na ulici Obránců míru v Kopřivnici. „Devětapadesátiletý řidič z Kopřivnice jel s osobním vozidlem Škoda Favorit ve směru do centra města. Řidič favoritu na rovném a přehledném úseku zachytil pravou přední částí vozidla chodce, který mimo vyznačený přechod pro chodce náhle vstoupil do vozovky,“ popisuje událost policejní mluvčí Zbyněk Tomšík.Při srážce chodec utrpěl těžká poranění hlavy a nohy. O čtyřiasedmdesátiletého zraněného začala bezprostředně po nehodě pečovat lékařka záchranné služby, která místem nehody projížděla v civilním voze. Následně byl pacient helikoptérou transportován do Fakultní nemocnice v Ostravě - Porubě. Alkohol u řidiče favoritu byl vyloučen dechovou zkouškou. Škoda na vozidle dosáhla asi pěti tisíc korun. Okolnosti tragické nehody nadále vyšetřují novojičínští policisté. „Byly zahájeny úkony trestního řízení k objasnění a prověření skutečností nasvědčujících spáchání trestného činu ublížení na zdraví,“ říká Tomšík.Podobná nehoda jen o pár desítek metrů dál ve směru do centra města se odehrála vloni 5. prosince. Tehdy podle policie srazil řidič chodce přímo na přechodu a způsobil mu těžká zranění. Policejní vyšetřování tohoto případu bylo ukončeno a předáno státnímu zastupitelství s návrhem na potrestání. Řidiči hrozí za těžké ublížení na zdraví z nedbalosti trest odnětí svobody v rozmezí šesti měsíců až pěti let.Jinou dopravní nehodu, s těžšími zraněními spolujezdců řešili policisté 6. března krátce po druhé hodině odpolední na křižovatce ulic Dělnické a Panské u čističky odpadních vod, kde se srazila dvě osobní auta. Dvaačtyřicetiletá řidička škody Felicia jela po ulici Dělnické a na křižovatce ulic Dělnické a Panské, nedala přednost další felicii přijíždějící zprava po hlavní silnici. „Do modré felicie narazila a poté s vozidlem skončila v blízkém oplocení. Při dopravní nehodě se těžce zranila o jednadvacet let mladší spolujezdkyně řidičky, která utrpěla zlomeninu levé horní končetiny. Ve druhém havarovaném vozidle, které řídil osmatřicetiletý muž, se lehce zranila rovněž spolujezdkyně,“ říká mluvčí policie Tomšík.Ani jeden z řidičů před nehodou nepil a škoda na obou vozidlech byla předběžně vyčíslena na osmdesát tisíc korun a oprava oplocení přijde asi na šest tisíc. Řidičku, která je viníkem nehody, čeká vyšetřování pro podezření ze spáchání trestného činu ublížení na zdraví.

Příspěvek zaslal: lukmark

 

Diskuze ke článku - Vážná autonehoda

vložit nový
Příspěvky staré:
Jméno: Firel99 (20.05.2010)
Tak nevim
Nechtěl bych být tím kdo to rozhoduje.jsou to všechno dost blbý náhody.Řidička si to odsedí,nebo dopodmínkuje,ale šofér Fáva co mu tam šel chodec toh oby měli osvobodit,borec se má kurňa rozhlídnout nejdřív a zastavit a pokud je přechod tak užít přechod.Pak jso uz toho opletačky,stres a výčitky do konce života.
Jméno: Mikes (20.05.2010)
RE: Tak nevim
Osobně si mylsím, že pokud dojde ke zranění někoho jiného než viníka a to zranění je lehkého charakteru, nemělo by se to vůbec nijak řešit. Pokud někoho srazím (ať na přechodu nebo mimo) tak, že nemám čas s tím cokoliv udělat, nemůže být vina na mě. Vždyť i chodec má své povinnosti, nejenom práva.
Z opačného konce. Nedávno jsem šel v Praze po chodíku a chystám se přejít po přechodu bez světel. Je tam dvouproudá jednosměrka (u Masarykova nádraží). Kouknu na auta, vidím 2 vedle sebe cca 40-50 m. To je podle mě i jako řidiče dostatečná vzdálenost na zastavení. Tedy vsoupím do silnice. Jedno auto bez problému začalo zpomalovat. Druhý řidič mě absolutně ignoroval, když byl ode mě cca 10m jel stále odhadem 50-60, najednou škubnul volantem (kdyby druhé auto nezpomalilo, neměl by kam uhnout), přejel do druhého pruhu (já už stál uprostřed a jen koukal, kam mám uskočit) a objel mě o 20 cm. Když mě míjel stihl zanadávat, zatroubit, ukázat pár gest a odjet.
Jo a bylo to bílé dodávkové berlingo tuším S, ne A na RZ. Kdyby zastavil, byl jsem schopnej mu dát do držky, a to násilí striktně odmítám.
Jméno: adámek17 (20.05.2010)
řidiči-hova.....!!!!
jj,řidiči jsou fakt ale opravdu někdy s prominutím hova...!!!!
Mě se to už kolikrát také stalo ale jinak.řidič s jednoho směru mě pustil a s portisměru prosvištěl jak prase.
Více nemám k tomu co dodat..
Jméno: Petislav (20.05.2010)
RE: řidiči-hova.....!!!!
to Adámek17: to bude tím, že nějaký pako ve vládě vymyslelo, že protijedoucí nejsou povini zastavit, pouze vozidla jedoucí ve stejném směru, já dělal autoškolu ještě za starých komunistických předpisů a povinnost řidiče byla zastavit ať jel s kteréhokoliv směru.
K tomu Fáčku: Chudák borec, hňup mu tam vlítne protože nečumí a odprdne to řidič, tohle už mě rozčiluje jak je to nespravedlivý. Navíc ten borec měl využít k přejítí přechod, nevím jak byl daleko, je uvedeno v popisu, že nedaleko, toď otázka. Zákon hovoří, pokud je přechod do vzdálenosti padesáti metrů, je chodec povinnen ho využít.
Jméno: Firel99 (20.05.2010)
Klid.Žijeme přeci v ČR..
Pleteš se.řidič je povinenn dát přednost chodci na přechodu ať už přichází z jakékoliv strany.Teď teda já:Jel jsem se Škůdkou ve městě po dvouproudovce v levým přede mnou Fabia.Míjíme křižovatku,kde z boku stojí Fabia Combi.Fabia najednou začne zpomalovat,myslel sem že ji chce pustit po tak dlouhé době čekánído svého pruhu(už sem byl skoro souběžně s Fabií v té době) a ejhle najedno use přede mnou objevil překvapený chodec.O nse lekl j áse lekl,zapískali gumy on zůstal naštestí stát,tkaže sem se nemusel vyhýbat do protisměru,ale všichni koukali a já se styděl až za ušima.Ale vůbec sem ho neviděl a byl oto na poslední chvíli.
Jméno: Firel99 (20.05.2010)
Alfisti
nechápu proč řidiči některých profláknutých zanček nezačnou jezdit jako normální slušní lidi-VW,Audi,Superby,Alfy,Brava..Jel jsem se starou nehezkou Škodovkou a přede mnou v ALfě 156 1.9JTD boreček se zaltým řetězem opálenej plešatej a kočenu vedle sebe.Jeli sotva 40km/h.říkám si nic.Spěchám a potřebuju pak vyjet kopec.Tak sem ho začal předjíždět.On okamžitě zrychlil a lepil se mi celou dobu na prdel pak mně v dost nebezpečným místě předjel(a nejeli sme pomalu zrovna)zadupl mi to tak sem zatroubil a pak zas zadupl,tou žsem muukázal prsotředníček..Fakt to nechápu.To je pro vás tak ponižující když se couráte s károu že vás předjete stará Škodovka?nebo si něco dokazujete že ste machři když zadřete brzdama starou šdkodovku c kopci nebo co?To so uti co si kompenzujou svůj přebytek prázdnýho místa ve slipech..
Jméno: Mikes (20.05.2010)
RE: Alfisti
No já jednou trochu jinak štval řidiče starších a slabších aut. Jel jsem do Mostu a protož jsem měl čas, jel jsem přesně 50 a 90 tachometrových km na tempomat, kopec nekopec. Samozřejmě pozvolný dojezd do obce, za obcí rozjezd na 90. Od značky ke značce. Jelo se mi dobře, klídek, pohoda. Když mně někdo dojel se silnějším autem, neměl problém mě v této rychlosti předjet. Ovšem po cestě dlouhé přes 100 km ze mnou byla kolona felicií a podobných vozítek. Bylo mi jich docela líto, protože do kopce mne nezvládali předjet (byli tam většinou dvouproudovky kvůli kamionům), na rovince nebyl buď rozhled nebo jezdila auta proti. Nakonec pár řidičů nevydrželo a předjížděli v obcích. Ale když jsem nikam nepospíchal, proč bych jel rychleji. Fakt mi jich bylo docela líto, ale auto se mi odměnilo. Průměrná spotřeba 3,8 l s 2.0 103 KW.
Jméno: adámek17 (20.05.2010)
RE: Alfisti
Vždyt jo,když je čas tak proč to hnát.
Jméno: SDR (21.05.2010)
RE: Alfisti
Přece aby jsi se nenudil :)
Jméno: Mikes (21.05.2010)
RE: Alfisti
Náhodou to byla i zábava. Hrál jsem hru s palubním počítačem. Přinutím ho ukázat ještě nižší průměrnou spotřebu? A taky je super jet těch 90 jenom sedíš, motor jenom tak přede, auto nijak nedrncá (jen díky tomu, že tam nebyly díry jak Macochy), před tebou nikdo. Jen koukáš, kdy tě můžou a nemůžou ty vzadu předjet.
Jméno: adámek17 (21.05.2010)
RE: Alfisti
Přeci aby ses kochal krajinou:-))
Jméno: Firel99 (21.05.2010)
RE: Alfisti
No,ale já mluvil o tom že jel sotva 40km/h do kopce akdyž sem se ho rozhodl předjet tak to pak psychicky nevydržel a 2x mi to zadupl a to snad není kochání se krajinou,předením motoru a tak?To je AGRESE.Jinak ono je fajn a správný jet 90km/h,ale zase jak kde.Na těch nových přímých širokých úsecích,bych povolil 100,snad i 110 (museli by top dodržovat a nebo 90km/h s vědomím stálého překračování na 100,110km/h a neměřil radarem..Jinak já nemám problém když někoho dojedu v kopci a jede 90km/h ho i se starou Škodovkou předjet.Stačí k tomu jen trocha představivosti,zdravého rozumu,znalosti vlastností svého auta,své schopnosti a nejlíp i znalost terénu do puntíku.To se pak dá.Ale většinou je to rychlost tak akorát takže ani nemusím předjíždět.
Jméno: adámek17 (21.05.2010)
RE: Alfisti
Firel:Já to ale myslel na Mikese.
:-))
Jméno: George (22.05.2010)
RE: Alfisti
Můžu se zeptat? Přesně v tomhle případě co popisujete, kdyby mi to takhle někdo zašláp a já do něj narazil (ať už naschvál se starou dodávkou co má rok do odpisu nebo že bych prostě nestihl zastavit)- Bude se to brát jako nedodržení bezpečné vzdálenosti? Slyšel jsem že někdy policie uzná viníka toho, co bezdůvodně zpomalil. Děkuju za objasnění.
Jméno: ondra (22.05.2010)
RE: Alfisti
Na 99% to odprdneš ty, jako ten co nedobrzdil. Musel by se prokázat úmysl, vlastně ten kterej ti to "zašlápl" by se musel přiznat, že to udělal schválně:-) Takhle předjela frajerka kolegu s trolejbusem a jakmile ho předjela, tak si všimla lidí na přechodu (mmch, stáli ještě na druhé straně 4 proudé silnice) a zadupla mu to těsně před nosem. Takže vlastně on ani neměl čas zareagovat na auto, které ho předjelo a udělat si bezpečné místo a drcnul do ní. A nejlepší bylo ,že i když ona se defacto přiznala, že mu poslala auto těsně před něj a hned zabrzdila a výpovědi tuším 3 lidí jako svědků to jen potvrdily, tak mu to stejně přišili, jako nedodržení vzdálenosti a dostal 1tis. pokuty. A to celé se událo v rychlosti 40km/h - podle tachografu. Takže si můžeš udělat o tom všem obrázek, jak se to asi vyšetřuje... . Samozřejmě se můžeš odvolat ke správnímu, ale na rovinu... komu by se chtělo lítat po úřadech a všude odpovídat na stupidní otázky:-)
Jméno: Mikes (22.05.2010)
RE: Alfisti
No kdyby se odvolal proti tomuto rozhodnutí, nejspíš by to vyhrál. Četl jsem, že u těchto případů vyhrává ten, kdo má svědka. Dokonce si myslím, že už jsem o tom někde četl článek a rozhodně byl viník označen ten vpředu, protože to udělal "bezdůvodně" => udělal to schválně.
Jméno: George (22.05.2010)
RE: Alfisti
No jako já už snad vážně přemýšlím že si pořídím do auta nějakou menší kamerku, připevněnou k palubce a pořád by běžela. Vážně, protože až se nějaká podobná situace stane, tak bude pozdě řikat si ... kdybych měl tu kameru...A potom bych asi i vystoupil se smíchem, protože důkaz by byl. Ještě něco vymyslet na hlupáky co se nalepí neskutečně blízko a to ještě v zatáčce kde stejně nebudou předjíždět...snad nějaký halogen za zadní okno nebo něco podobnýho a těmhle vždycky spálit čočky... :-)
Jméno: Firel99 (23.05.2010)
RE: Alfisti
No jo na agresi s agresí to je typické..Prostě se zatím smiřme s tí že se nedá nic dělat,protože se všichni naučil itak jezdit a už jim to přijde nromální i když zrovna ani nikam nespěchaj nebo tak,jen si neuvědomuj,že mu "přední levou mlhovkou ucpávaj díru od výfuku" jak se lepí a zatím budeme vymýšletjak na to.Jinak když to někdo zadupne,tak se to orpavdu těžko obhajuje.Ale ještě existujou slušní lidi kteří se přiznají,popř.je to vidět na těch lidech kdo lže a kdo je po právu rozezlen,nebo vykulen a existujou další nenápadné metody jak z nich dostat podřeknutí..Zrovna já bych asi s tou Alfou měl smůlu..A to už bych se naštval a ujel bych.Nejlepší by bylo ještě s ischválně drcnout,ale to se prostě nedělá.Kolébka chování řidičů je v okolí a později v autoškole..Pak už je pozdě něco měnit.
Jméno: George (24.05.2010)
RE: Alfisti
Je sice pravda, že je špatně na agresi odpovědět agresí, ale přece se nenechám/nenecháme ohrožovat, ne? Co se asi tak stane když budu muset prudce zabrzdit (z jakéhokoliv důvodu) a někdo bude metr za mnou? Jenom problémy, a ten dotyčný se bude akorát smát když mu něco řeknete, bude agresivní. Takže si osobně myslím že nějaká spravedlnost by měla fungovat. A jeden dotaz ohledně bočních skel ve dveřích řidiče a spolujezdce - myslím si že tyto skla musejí být čiřá, je to tak? Pokud ano, proč je čím dál víc "řidičů(prasat)" používá a nic se neděje? Ono to totiž má hodně společného, zatmavená skla + aut již dříve jmenovaných značek + agrese vůči celému okolí + další známky buďto nesmyslného "tuningu" nebo podobného upravování aut...
Jméno: SDR (23.05.2010)
RE: Alfisti
Já to řeším tak že nebrzdím ale začínám je předjíždět, v osobáku je doopravdy předjedu, v náklaďáku na to sice nemám, ale oni se mě bojí pustit před sebe tak přestanou brzdit
Jméno: Firel99 (24.05.2010)
RE: Alfisti
Já to řeším tak že si poklepu na čelo a jedu dál ve velké vzálenosti od toho rapla..Ale jednou mi taky ujeli nervy.Jel sem před Kolínem se starou Škodovkou,přede mnou Favorit a na mně nalepená baba s borcem v Seatu Altea,pak nás začala na rovince předjíždět,ale nestíhala,protože si dala na čas a vprotisměru se už nekompromisně blížilo auto,tak začalabrzdit a vytlačovat měn do příkopu jak se potřebovala vecpat.pak mi to tam prostě frnkla a já už to musel zadupnout na smyk a uhnout.To se odehrálo za sebou ve vteřině.to mně dopálilo a jel sem za ní(stejnou cestu sme měli byla to Brňanda).na křižovatce si ona stoupla za Ifu a já prozíravě za 205ku,protože bude určitě při rozjetzdu rychlejší než stará IFA..tak že jo,Jenže tam seděli důchodci takže to vyšlo na stejno..ALe zachránil měn zip,kdy ona mi mně měla dle pravidel zipu pustit a nepustila,tak si jí to tam strhnul avecpal se tak jka to udělal ona mně,akorát že sme skoro stáli a předtím jeli těch 90km/h..Měl sem vysokej pocit uspokojení,protože bylo vidět že si uvědomila že udělala to stejný oan mně a velký pocit hovada,přesto že sem byl v právu..Takže nevim ejstli to příště udělám.
Jméno: Firel99 (24.05.2010)
RE: Alfisti
Jo a okna u řidiče a spolujezdce nesmí být nijak snížená,možnáted´si nejsem jistej rozdáváministerstov známejm nějaký vyjimky,ale to je tak slaboučký že by to nemělo být poznat.na oknech by měla být značka atestace,nebo vozit v ruce papír o atestaci,nejlíp oboje.Jinak přední okna by neměli být a ti co t odělají jsou blbci,protože ostatní nevědí co chtějí udělat např. v křižovatce a hlavně u újezdu není vidět do auta.Blokovka do 2000,-nebo správňák.
Jméno: adámek17 (24.05.2010)
RE: Alfisti
To u nás zase jezdí šedý Ford Transit a ten má opravdu všechny skla jak kdyby to bylo zrcadlo.No ženský by se před tím autem mohly upravovat.Někkdy až zase u nás bude před barákem stát tak ho vyfotím a pošlu to ale vipadato zajímavě více než ty kouřový nebo černá skla.
Jméno: George (24.05.2010)
RE: Alfisti
No to by mě te taky dopálilo, přece se nenecham ohrožovat a "utlačovat" od těhle ubož.ků takže bych taky asi vymýšlel nějaký plán :). A to je víc případů a příkladů. A k těm oknům, jezdí čím dál tím víc aut s naprosto černými skly... Doufám že je zastavujete nebo pokutujete, to je zase sorta lidí která se i chová jako pra.ata. A i tak jezdí.
Jméno: Firel99 (25.05.2010)
RE: Alfisti
Máš pravdu,jako kdyby náhoda.Tmavý okna=hovado za volantem.Existuje plno vyjímek samozřejmně.Jinak pokuty za tmavý okna..Asi takle.Nevím jka na silnicích,ale na dálnici,Passat na to nemá čas,Octaviema se skoro nejezdí a v Transporterech mají ti porzíraví z nás akorát dobrej den..Vždy´t když na to chlapík šlápne ve Felicii nebo ve Favoritu a my máme naloženou 1.9TDI 74kW,nebo 2.0MPi 85kW,tak nemáme šanci.Sme rádi že doženem do kopce na krátkou dobu kamion.I když někdy se poštestí i osobák dkyž neumí jezdit.Ale s Tranďákem co kontrola to v podstatě honička a nervy..(Přitom on ani nemusí vědět že se za ním ženeme s nervama v kýblu z té jízdy a může v klidu jet svých 150 a poslouchat rádio..)
Jméno: Firel99 (25.05.2010)
SPZky, RZky
Jinak platí oba názvy jak SPZ tak RZ.SPZ je přímo název pro tu věc,pro ten kus plechu,registrační zančka je evropský termín skupiny,může to být i MPZ "CZ".Jinak se to dá vyložit tak, že staré jsou SPZ a nové značky jsou RZky.
Chtěl sem říct co se týká ztráty SPZky,vídávám čím dál tím víc aut bez ní(nepočítám motorkáře s ohnutou,kalhotkovanou atd. SPZkou)tak být váma zajdu si pro nové,nebo si aspoň někde nechám vyrobit velcie podobné i když tvar písmen a číslic bude jiný(tiše se to toleruje)Ono nová SPZka myslím stojí cca 600,- nebo se pletu?Jinak vám za to hrozí správňák s 5-10.000,-Kč a na 6-1rok ztráta řidičského průkazu,takže to není žádná prdel,když se někdo rozhodne to začít řešit z PČR..To i za nečitelnost.Když tam je jiná tak ještě +4body..Pokud ji máte někdo vymyčkovanou,nebo jinak vybledlou (dělali to halvně ty poslední starý SPZky typu AKS,ALA,BZR apod..)tak není problém vzít černou barvu vnouzi lihovku a precizně to obtáhnout ta písmena ne?Pokud je pokrčená vyrovnat,pokud už se nedá zachránit a je třeba ropztržená tak dat nový,nebo načerno tu kopii..tak co vy na to?Ztratili ste někd SPZku a jak ste to řešili?Jo a známky STK a ME patří na zadní SPZku ne na PŘEDNÍ jak někteří odlišní chtějí a červená nálepka nahoru a zelená dolů.Stříbrna se dávala jen myslím 2003,2004 a to tam kde bylo místo zrovna..Za ty nálepyk vám taky hrozí pokuta.Stačí jen část v zákonech a vyhláškách..Kdo to tak má hm?
Jméno: Iceman (26.05.2010)
RE: SPZky, RZky
Mne z auta ukradli obe SPZ a pak ne spachali trestnej cin. Samozrejme sem to hlasil policii a pak jel pro nove. Stalo me to 600 korun. Do ty doby jsem musel jezdit bez SPZ (coz se nema) ale hold manzelka byla tehotna a jezdili jsme do nemocnice na kontroly. U sebe sem pak vozil zapisnici s policie o nahlaseni odcizeni ;)

Pro vložení fotek z autonehody do systému, prosím, použijte tento formulář.

Uživatel: nepřihlášen
přihlásit | zaregistrovat

Jsme na facebooku

Doporučujeme

Levná alu kola
Alu kola, elektrony, litá kola, hliníková kola.
Povinné ručení
Kalkulačka, povinné ručení porovnání všech pojišťoven v ČR.
Autopůjčovna Praha
KV car - autopůjčovna Praha. Vozy značky Škoda, VW, Audi.
Horská a Dětská kola
Vyberte si horské či dětské kolo v e-shopu či Pražské prodejně

Nové fotky

Z diskuze

Ve 27 nebo 29 se to testuje na náraz na kovový sloup podobný jako je na trolejové vedení. zobrazit

Ty si fakt blbej jak drat do betonu... zobrazit

Má bílo černej melír (zdálky to vypadá jako šedé)a trochu větší svaly, ne? :) zobrazit

Proc mam resit dopravni situace v Mongolsku? Resim CR, s Nemeckem si zacal Ty. Rodinne auto typu S… zobrazit

Vkliduu nebudu!podle mě toje vyhrožování a nevymluvíš měto,člověče fakt se nad sebou… zobrazit

Anketa

Kdo nebo co je podle vás největším nebezpečím v silničním provozu?

35.7 % 35.7 %|5
14.3 % 14.3 %|2
0.0 % 0.0 %|0
0.0 % 0.0 %|0
50.0 % 50.0 %|7
Najdete nás na facebooku
stránky vyrobil | autorská práva a ochrana osobních údajů |